Bednárikné Bíró Mariann vagyok, pedagógus pályafutásom elején tanítóként, majd tanárként dolgoztam. 2004-ben gyógypedagógusként, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanárként végeztem az ELTE-n. Ekkortól kezdtem nevelési tanácsadóban, majd szakszolgálatban dolgozni fejlesztő gyógypedagógusként.

A tanítás során figyelmem egyre inkább a különböző tanulási nehézségekkel és magatartási problémákkal küzdő gyermekek felé fordult. Szülőként a két fiam mellett magam is megtapasztaltam a tanulási, illetve beilleszkedési nehézségek megfelelő időben és módon való kezelésének fontosságát.

A komplex fejlesztő foglalkozások során azt tapasztaltam, hogy egyre több gyerek számára okoz gondot a finommotorika, a szem-kéz koordináció, a testséma, a téri tájékozódás megfelelő ismerete, nem is beszélve a beszédfejlődés, a figyelem, az írás, az olvasás és a szövegértés területéről. Mindezek a területek akkor fejleszthetőek hatékonyan és eredményesen, ha a mozgásfejlesztésen alapuló idegrendszert fejlesztő mozgásterápiákig nyúlunk vissza.

Munkahelyemen kollégáim által jó példákat láttam a mozgás fejlesztő és személyiségformáló erejére. Ezért is sajátítottam el és dolgozom a Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápia módszerével és szemléletével. A terápia az idegrendszer érését, a mozgásállapot javulását célozza meg, izgalmas, érdekes eszközök kipróbálásával és használatával. A foglalkozások gyermekközpontúak, ahol a szabad játék tevékenység során a gyermekek kreatívan, saját ötleteiket megvalósítva lehetnek jelen a terápiás térben.

Boldogság látni az órákon a mozgás örömét átélve tanuló, fejlődő gyermekeket.

 

Rövid szakmai önéletrajz

Végzettségek:

1988. Debreceni Tanítóképzős Főiskola – tanító
1991. Juhász Gyula Tanárképző Főiskola – magyar nyelv és irodalom szakos tanár
2004. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar – gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár
2010. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar – gyógypedagógiai szakértő, gyógypedagógiai gyakorlatvezető (szakvizsga)

Továbbképzések:

1991. Meixner-féle dyslexia prevenciós és reedukációs tanfolyam – 180 óra
2001. Beszédpercepciós diagnosztika (GMP)
2004. Dikalkulia tanfolyam
2006. Gyermekrajzok projektív elemzése című szakmai képzés
2007. Sindelar-Zsoldos program 2 tanfolyam
2007. Tanulástechnika kognitív viselkedésterápiás módszerekkel tanfolyam
2010. A mediációs konfliktuskezelési eljárás alapelvei (I.) és a mediáció gyakorlata és technikái (II.) elméleti képzések
2013. Technikák a tanítással, tanulással kapcsolatos pszichés gátlások oldására tanfolyam
2017. DSZIT terapeuta képzés – Magyar Dinamikus Szenzoros Integrációs Terápiás Egyesület szervezésében
2018. Mozgásos (homloklebeny) gyakorlatok a tanításban és fejlesztésben továbbképzés – 10 óra

Wekerlei Fejlesztő-műhely

A Wekerlei Fejlesztő-műhely már több mint 10 éve várja azokat a gyerekeket, akik mozgásukban, beszédfejlődésükben elmaradtak, vagy tanulási (dyslexia, dysgráfia, dyskalkúlia), magatartásbeli zavarral (figyelemzavar, hyperaktivitás, ADHD) küzdenek, esetleg kiemelkedő képességeik miatt tehetséggondozásban részesülnek.

Nálunk minden család megtalálja a számára leginkább testhezálló foglalkozást, legyen az korai fejlesztés, játék, terápia, iskola előkészítés, pszichés fejlesztés, vagy tehetséggondozás. Szakképzett és elhivatott szakembereink segítenek megteremteni gyermekének az optimális fejlődéshez szükséges feltételeket, hogy a mindenki által várt pozitív változás minél látványosabb lehessen.

Vizsgálatok

Ha bizonytalan abban, hogy gyermeke elég jól fejlődik-e, készséggel elvégezzük a szükséges vizsgálatokat és tanácsot adunk a továbbiakra vonatkozóan.

A vizsgálat előtt kitöltendő anamnézis lapok a következő oldalről tölthetők le:

Anamnézis lapok gyermek fejlődési felméréshez

Ossza meg másokkal is!