Józan Andrea vagyok, 1998 óta óvodapedagógus. Számomra nagyon fontos a mozgás, a mai napig rendszeresen sportolok, többféle mozgással kapcsolatos továbbképzésen részt vettem. Két gyermekem van, mindketten enyhe idegi éretlenséggel születtek, ezáltal kerültem kapcsolatba a Wekerlei Fejlesztő-műhellyel és ismerkedtem meg az itt folyó munkával.
Óvodapedagógusként is tapasztaltam, hogy vannak nehezebben „kezelhető” gyerekek, vannak, akik ügyetlenebbek, türelmetlenebbek, kapkodók, nem értik, amit mondok, beszédük elmarad koruktól vagy folyamatosan beszélnek ugyan, de mondanivalójuknak se füle se farka. „Nem érnek meg az iskolára”. Azok a gyermekek, akiknek a mozgás- vagy bármely készség-képesség területen nehézségeik vannak – időben felismerve és megfelelő terápiával megtámogatva – könnyen behozhatják társaikat. Sajnos ez a 20-25 fős óvodai csoportokban nagyon nehezen valósítható meg, ezért döntöttem úgy, hogy mozgásfejlesztőként folytatom pályafutásomat, célként kitűzve ezen gyermekek segítését, szüleik támogatását.
Rövid szakmai önéletrajz
2018. Alapozó Terápiák Alapítvány – Alapozó Terápia – 120 órás akkreditált továbbképzés
2018. LippoZoo – Lippogó egyesület, 5 órás akkreditált képzés
2017. Gyógytestnevelés Konferencia – ELTE Tanító- és Óvóképző Kar, 5 órás akkreditált képzés
2015. Mindennapi testnevelés az óvodában – Örömmozgó, Pappné Gazdag Zsuzsanna, 5 órás képzés
2014. Mesepedagógia – 60 órás akkreditált képzés
2014. BOZSIK OVIS FOCI
2013. Testnevelés a XXI. században - ELTE Tanító- és Óvóképző Kar, 60 órás akkreditált képzés
2013. Drámapedagógia - Szent Gergely Népfőiskola, 60 órás akkreditált képzés
2007. Logopédiai gyökerű integráló eljárások az általános iskolai anyanyelvi nevelésben - Bázis 1. Pedagógiai Szakmai Szolgáltató, 30 órás akkreditált képzés
2002. Gyermek Fantázia Aerobic – 30 órás akkreditált képzés
1998. Budapesti Tanítóképző Főiskola - Óvodapedagógus szak
Gyermekkoromat vidéken töltöttem, két bátyámmal már egészen kicsi korom óta bicikliztem, fociztam, fára másztam, szaladgáltam egész nap. A mozgás szeretete később is megmaradt: az iskola uszodájában 8 évig minden nap úsztam, mellette többféle sportot kipróbáltam. Középiskolában tagja voltam az iskola atlétika csapatának, sok éremmel gazdagodtam. Főiskolai éveim alatt kevesebb idő maradt a mozgásra, leginkább edzőtermeket látogattam, ezután ismertem meg a capoeira világát, melyet a gyermekeim születése idejére hagytam csak el. 2017 óta már óvodásoknak tartok edzéseket.
Óvodapedagógusként úgy éreztem, megtaláltam a helyen a világban, elképzelni sem tudtam más hivatást magamnak. Egészen az utóbbi 2-3 évig, amikor úgy gondoltam, többet is tudnék segíteni azoknak a gyermekeknek, akiknek valamely területen megerősítésre van szükségük. Kiscsoportos vagy egyéni fejlesztésre nagyon kevés az idő egy óvodai csoport életében. 2015 októbertől „Játékos gyermektorna” címen szerveztem mozgásfoglakozásokat 4-7 éves óvodásoknak, melybe beépítettem a továbbképzéseimen tanultakat, hogy az energiák levezetése közben játékos formában fejlesszem mozgásukat, azon keresztül a személyiségüket, gondolkodásukat, kreativitásukat, önbizalmukat. Jó volt látni a gyerekek fejlődését, hallgatni a szülők észrevételeit és nem utolsó sorban az iskolába ment óvodásaimat tanító pedagógusok visszajelzését.