A konduktív pedagógia elsősorban a központi idegrendszeri sérült gyermekek és felnőttek komplex fejlesztésén alapuló módszer, amit Pető András orvos-gyógypedagógus fejlesztett ki.

Ne halat adj az éhezőnek, mert azzal csak egyszer lakik jól. Adj neki hálót, tanítsd meg halászni, és akkor egész életében meglesz a betevője.

A konduktív pedagógia inkább nevelési forma, mint terápia. A konduktív szó latin eredetű és rávezetést jelent, hiszen a konduktor rávezeti a gyermeket/felnőttet az adott mozgás kivitelezésére. A mozgáson keresztül fejleszti a gyermek/ felnőtt kognitív képességeit és önálló életre nevel. A konduktív pedagógia csecsemőkortól egészen felnőtt korig jól alkalmazható, de minél korábban kezdődik a fejlesztés, annál hatékonyabb, és annál látványosabb eredményt érhetünk el általa, hiszen az idegrendszer a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépülésének lehetőségével, amelyek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatóak. Kisgyermekkorban fontos a szülők bevonása is a konduktív nevelésbe, hogy a foglalkozáson tanultak az otthoni gyakorlással beépülhessenek a mindennapokba.

A konduktív nevelésben fontos szerepe van a ritmusnak, amit kisgyermekkorban a dalok, mondókáknak adnak, nagyobb gyermekeknél és felnőtteknél pedig a számolás. Ezek megfelelő ritmust adnak a mozdulatnak, a mozgást beindítják és a kivitelezés ritmusát is fenntartják.

A konduktív pedagógia egyik fő célja, hogy a gyermekek/felnőttek a foglalkozáson tanultakat mindennapos tevékenységeik során alkalmazni tudják. Ebben a folyamatban nagy szerepe van a családnak is. Éppen ezért a foglalkozásokra a gyermek a szülővel érkezik, aki tevékeny résztvevője az óráknak is, hiszen ekkor tudjuk számára megtanítani azokat a gyakorlatokat, amelyeket ha otthon nap, mint nap gyakorolnak, gyermekük fejlődését nagymértékben segíthetik.

A foglalkozás gyakorisága: heti egy, vagy két alkalom (a vizsgálat eredményétől függően)

A foglalkozás típusa: egyéni, vagy kiscsoportos (max. 3 fő)

A foglalkozás időtartama: 45 perc/alkalom (egyéni), 60 perc/alkalom (kiscsoport)

Wekerlei Fejlesztő-műhely

A Wekerlei Fejlesztő-műhely már több mint 10 éve várja azokat a gyerekeket, akik mozgásukban, beszédfejlődésükben elmaradtak, vagy tanulási (dyslexia, dysgráfia, dyskalkúlia), magatartásbeli zavarral (figyelemzavar, hyperaktivitás, ADHD) küzdenek, esetleg kiemelkedő képességeik miatt tehetséggondozásban részesülnek.

Nálunk minden család megtalálja a számára leginkább testhezálló foglalkozást, legyen az korai fejlesztés, játék, terápia, iskola előkészítés, pszichés fejlesztés, vagy tehetséggondozás. Szakképzett és elhivatott szakembereink segítenek megteremteni gyermekének az optimális fejlődéshez szükséges feltételeket, hogy a mindenki által várt pozitív változás minél látványosabb lehessen.

Vizsgálatok

Ha bizonytalan abban, hogy gyermeke elég jól fejlődik-e, készséggel elvégezzük a szükséges vizsgálatokat és tanácsot adunk a továbbiakra vonatkozóan.

A vizsgálat előtt kitöltendő anamnézis lapok a következő oldalről tölthetők le:

Anamnézis lapok gyermek fejlődési felméréshez

Ossza meg másokkal is!