Romhányi Réka vagyok, mozgásfejlesztő terapeuta, fejlesztőpedagógus, két kisgyermek édesanyja. Több mint tíz évvel ezelőtt, azzal a céllal hoztam létre a Wekerlei Fejlesztőműhelyt, hogy mozgásukban megkésett, idegrendszerileg éretlen gyerekeknek és szüleiknek segíthessek.
Öt éve a „PEK-torna”, 120 órás pedagógusképzésében is oktatok, ahol óvó- és tanítónőknek, valamint tanároknak tanítom a mozgásfejlesztés elméletét és gyakorlatát. Szeptembertől pedig az ELTE, Fejlesztőpedagógus képzésében vállaltam oktatói feladatot, ahol a másik képzéshez hasonlóan, tanárokat vezetek be a mozgásfejlesztés világába. 2017 őszén egy régóta dédelgetett álmom is valóra vált azzal, hogy ingyenes előadássorozatot indítottam, „Gyermekünk testi, értelmi és érzelmi fejlődése egy fejlesztőpedagógus szemével” címmel. Célom, hogy minél több szülőhöz és gyermekkel foglalkozó pedagógushoz elérjenek azok az információk, melyek segítségével már egészen kicsi korban észrevehetők az idegrendszeri éretlenség jelei, így az érintett gyerekekkel minél hamarabb elkezdhessék a fejlesztést, megelőzve ezzel a későbbi tanulási, magatartási problémákat.
Eddigi munkám során több, mint ezer gyereket vizsgáltam és segítettem azok fejődését, de a legnagyobb bizonyosságot a terápiát illetően saját gyermekemnél kaptam, aki oxigénhiánnyal, ezáltal idegrendszeri éretlenséggel született. A több éven át tartott célzott, sokszor fárasztó, és kemény munka hatására azonban hatalmas változáson ment keresztül és most már teljes mértékben behozta „elmaradásait”. A problémák szinte teljes mértékben megszűntek. Ez a történet ösztönzött arra, hogy létrehozzak egy komplex fejlesztőházat. Ezt az intézményt idén ősszel nyitjuk meg, ahol többféle terápiával, képzett szakemberek vezetésével, csecsemőkortól kezdve várjuk a gyermekeket.
Rövid szakmai önéletrajz
2024 Brain Gym 101 tanfolyam - 30 órás akkreditált tanfolyam
2024 A primitív reflexek gátlása a szenzomotoros működés támogatása céljából - egyéni és csoportos tanácsadás c. felnőttképzés (Sarlós módszer)
2020 Komplex Mozgásterápia Tanfolyam (KMT) - 60 órás akkreditált képzés
2018 Gósy Mária – Beszédpercepciós diagnosztika (GMP)
2017 ELTE- PPK – Fejlesztőpedagógus
2014 Alapozó Terápiák Alapítvány – Homloklebeny továbbképzés – 10 órás szakmai továbbképzés
2013 Pektor Gabriella – PEK-torna mozgásfejlesztő program a funkció-, beilleszkedési-, valamint mozgáskoordinációs, tartásproblémákkal küzdő 3-10 éves gyermekek pedagógusai számára – 120 órás akkreditált továbbképzés
2011 ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar – Sindelar – Zsoldos program II. – 30 órás akkreditált továbbképzés
2010 INPP – Mozgásfejlesztő program a késlelt idegrendszeri fejlődésből fakadó tanulási és viselkedési problémák feloldására 24 órás továbbképzés
- Alapozó Terápiák Alapítvány – 50 órás terapeuta képzés
2009 Alapozó Terápiák Alapítvány – Alapozó Terápia – 120 órás akkreditált továbbképzés
2009 Tótszöllősy Tünde – “3-8 éves, egyedi fejlődésmenetű gyermekek nevelése mozgásterápiákkal, kiegészítő pedagógiai eljárásokkal” – 30 órás akkreditált továbbképzés
2009 Testnevelési Egyetem – gyógytestnevelő-testnevelő tanár
2008 Testnevelési Egyetem – Aerobic edző képzés
Életemet kisgyermekkoromtól kezdve a mozgás tölti ki. Sportpályafutásomat úszással kezdtem, majd versenyszerűen szertornáztam, sérülés miatt azonban fel kellett hagynom az élsporttal. A szinkronúszás mellett döntöttem, ahol többszörös magyar és nemzetközi bajnok voltam. Ezután következett az akrobatikus rock&roll. Mindezek hatására a gimnázium elvégzése után a Testnevelési Egyetemen folytattam tanulmányaimat, gyógytestnevelő-testnevelő tanár szakon diplomáztam.
Az egyetemi éveim alatt kezdtem el gyerekekkel foglalkozni, öt évig tartottam mozgásfejlesztő tornát a kisebb korosztály számára. Az egyetem elvégzése után egy évet gyógytornászként tanultam tovább. Időközben elvégeztem az Alapozó terápiák továbbképzését, ahol végérvényesen a gyerekek fejlesztése mellett döntöttem. Azóta is iskolaéretlen és/vagy mozgásukban elmaradt óvodásokkal és diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkúliás, figyelemzavaros, hiperaktív iskolás gyerekekkel foglalkozom.
Szerencsésnek érzem magam, hiszen a munkám a hivatásom is egyben, ennél jobb dolgot nem is tudnék magamnak elképzelni. Hatalmas élmény látni a gyerekek fejlődését. Ez az élmény arra ösztönöz, hogy rendszeresen képezzem magam annak érdekében, hogy minél több gyereknek és szülőnek tudjak segíteni.