Veréb Gyöngyi vagyok, pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógus.
Gimnáziumi éveim után elhatároztam, hogy gyógypedagógiát szeretnék tanulni. 2011 nyarán felvételt nyertem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karára és itt szereztem gyógypedagógusi szakképzettségemet. Szakmai gyakorlataim során megismertem a mozgásszervi, érzékszervi (látási, hallási), értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzdő gyermekeket/tanulókat is. Tapasztalatot gyűjthettem a gyerekek nevelését, oktatását, fejlesztését illetően és új lendületet kaptam további tanulmányaimhoz. Elvégeztem az Interkulturális pszichológia és pedagógia mesterszakot, amely kiegészíti a gyógypedagógiai végzettségemet, és segít, hogy tudásom és kompetenciám birtokában tudatosan kezeljem a plurális társadalomban megjelenő értékek sokféleségét.
Rövid szakmai önéletrajz
2015- 2018 Eötvös Loránd Tudományegyetem - Interkulturális pszichológia és pedagógia
2011-2015 Eötvös Loránd Tudományegyetem – Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Tanulásban Akadályozottak Pedagógiája szakirány és Pszichopedagógia szakirány
2017- Gyengénlátók Általános Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma/ szakmai továbbképzés
2016- Pedagógiai-pszichológiai eszközök az új generáció nevelésében/ szakmai konferencia
2013- ELTE Bárczi Gusztáv Gyakorló Általános Iskola és Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény / 60 órás gyakorlat.
2015 szeptembere óta gyógypedagógusként dolgozom. Sajátos nevelési igényű (SNI) és beilleszkedési, tanulási, magatartási (BTM) nehézséggel küzdő gyerekekkel/tanulókkal foglalkozom. A gyermekek nevelésében, oktatásában, fejlesztésében nagy hangsúlyt fektetek az önállóságra való nevelésre, a gyakorlatorientált oktatásra és a személyre szabott képességfejlesztésre. A komplex gyógypedagógiai fejlesztéshez, a differenciált egyéni és csoportos képességfejlesztéshez és a vizsgálatok elvégzéséhez mindig megfelelő, hatékony és nyugodt teret alakítok ki. A foglalkozások során nagy hangsúlyt fektetek a szocialitás, valamint a gyermekek egyéni- és egymás közötti kommunikációjuknak fejlesztésére is. Fontosnak tartom azt is, hogy a foglakozások mellett minden szülő egyéni fogadóóra keretében tudomást szerezzen gyermeke fejlődéséről.
Személyes tulajdonságomnak mondhatom, hogy gyógypedagógiai elhivatottságom nagyban segíti a munkám és örömömre szolgál, hogy tudásommal segíthetem a gyermekek, tanulók fejlődését.