Mi az a diszlexia-reedukáció? Meixner Ildikó így nevezi a már diszlexiássá vált gyermekekkel való szakszerű, rehabilitációs foglalkozást. A diszlexia reedukációs foglalkozást azon tanulók számára fejlesztették ki módszer, akiknek nehézségei vannak az olvasással, az írással és a helyesírással. Fontos tudni, hogy a diszlexiás gyerekek között nagyon sok a kifejezetten jó értelmi képességgel rendelkező gyerek!
Fontosnak tartjuk, hogy az ilyen gyermek sorozatos hibái másságából és nem egyéb okból (szándékosság, hanyagság stb.) adódnak, ezért sem szabad hibáztatni, vagy leszidni. Foglalkozásaink alatt igyekszünk a megfelelő motiváció kialakítására; valamint arra, hogy a munka mindig lendületesen legyen.
A fejlesztések során nem csupán az olvasás-írás megtanításáról van szó, hanem a nyelvi készség és egyéb készségek fejlesztéséről és a helyes önértékelés kialakításáról is. A reedukáció alapelvei és módszerei azonosak a prevencióéval. A fejlesztő gyakorlatok közül rendszeresen foglalkozunk a téri tájékozódás és a nyelvi készség fejlesztésével is.
A fejlesztő foglalkozások célzottan segítenek a fennálló problémák megoldásban, ezek ugyanis az egyéni szükségleteknek megfelelően alakulnak. Kiemelten fontosnak tartjuk a szülőkkel való kapcsolattartást és tanácsokat adunk az otthoni, további gyakorlásra.
A foglalkozás gyakorisága: heti egy, vagy két alkalom (a vizsgálat eredményétől függően)
A foglalkozás időtartama:
egyéni: 45 perc/ alkalom + 10 perc szülői konzultáció,
kiscsoport (max. 3 fő): 50 perc/alkalom + 10 perc szülői konzultáció