A „grafomotorika” szó írásmozgást jelent. A grafomotoros fejlesztés a kézügyesség fejlesztését, az összes finommozgás-koordinációt igénylő tevékenységet, rajz – és íráskészség fejlesztését jelenti. Gyakran találkozunk olyan nehézséggel, hogy a gyerekek nem rajzolnak szívesen, görcsös a ceruzafogásuk, bizonytalan téri tájékozódásuk és testséma ismeretük. Ahhoz, hogy megelőzzük, vagy ha már kialakult, akkor fejlesszük ezeket a területeket, játékos formában nyújtunk erre lehetőséget a grafomotorika fejlesztő foglalkozásaink alkalmával.

A foglalkozások során célunk az írászavar megelőzése/kezelése, a rajzkészség kialakítása, az írómozgás előkészítése és felkészítés az iskolakezdésre. A grafomotorikai fejlesztés során nagy hangsúlyt fektetünk a nagymozgások fejlesztésére, hiszen a finommozgások ezekből indulnak ki.

Grafomotorika fejlesztő foglalkozásainkra várjuk azon nagycsoportos, tanköteles korú és kisiskolás gyerekek jelentkezését ( a két korosztályt külön csoportban fejlesztjük), akiknek az alábbi tünetek tapasztalhatók.:

Óvodás korban:

  • nem szeret/tud rajzolni
  • nem szeret gyurmázni, kézműveskedni, apró tárgyakkal játszani
  • finommozgásai gyengék
  • mozgása koordinálatlan, darabos és ügyetlen

Iskolás korban:

  • írása kusza
  • írásképe rendezetlen
  • vonalvezetése hullámzó
  • ceruzafogása görcsös
  • a betűk formája változékony
  • helyesírása hibás
  • a nyelvtani műveletek megértése, megjegyzése, alkalmazása nehézséget jelent számára.

A foglalkozás menete fejlesztési területek szerint:

  • nagymozgás fejlesztése játékosan: járás, csúszás, kúszás, mászás, egyensúlyozás, stb.
  • testséma: testrészek azonosítása, tudatosítása, stb.,
  • a térbeli- és síkbeli orientáció fejlesztése: fent-lent, feljebb-lejjebb, stb.; a bal-jobb oldal differenciálása, lateralitás kialakítása;
  • finommozgás fejlesztése: a tenyér, csukló, ujjak izmainak mozgatása, erősítése különböző játékokkal/feladatokkal;
  • a grafomotorika fejlesztése;
  • vonalkövetés kézzel, ujjakkal, eszközzel;
  • sorok közötti folytonos- és szaggatott vonal nyomán haladó rajzolás, vízszintes és függőleges hullám-, kör-, és hurokvonalak alakítása;
  • minta nyomán haladó ráírás, rárajzolás, majd folytatás;
  • vonalrajzolás szűkülő úton és növekvő hosszúságban egyenesen, majd fokozatosan nehezedő labirintusban;
  • hiányzó vonalak pótlása;
  • ritmikus sorok írása;
  • fejlesztő játékok.

Amit hozni kell: tolltartó (grafitceruza, színes ceruzák, radír, hegyező), A/4-es gumis dosszié. A foglalkozás végén a szülőkkel való konzultáció során segítséget és ötleteket adunk az otthoni gyakorlása és játékra is, mely a gyermek fejlődését segíti.

A foglalkozás gyakorisága: heti egy alkalom

A foglalkozás időtartama: kiscsoport (max. 6 fő): 60 perc/alkalom

Wekerlei Fejlesztő-műhely

A Wekerlei Fejlesztő-műhely már több mint 10 éve várja azokat a gyerekeket, akik mozgásukban, beszédfejlődésükben elmaradtak, vagy tanulási (dyslexia, dysgráfia, dyskalkúlia), magatartásbeli zavarral (figyelemzavar, hyperaktivitás, ADHD) küzdenek, esetleg kiemelkedő képességeik miatt tehetséggondozásban részesülnek.

Nálunk minden család megtalálja a számára leginkább testhezálló foglalkozást, legyen az korai fejlesztés, játék, terápia, iskola előkészítés, pszichés fejlesztés, vagy tehetséggondozás. Szakképzett és elhivatott szakembereink segítenek megteremteni gyermekének az optimális fejlődéshez szükséges feltételeket, hogy a mindenki által várt pozitív változás minél látványosabb lehessen.

Vizsgálatok

Ha bizonytalan abban, hogy gyermeke elég jól fejlődik-e, készséggel elvégezzük a szükséges vizsgálatokat és tanácsot adunk a továbbiakra vonatkozóan.

A vizsgálat előtt kitöltendő anamnézis lapok a következő oldalről tölthetők le:

Anamnézis lapok gyermek fejlődési felméréshez

Ossza meg másokkal is!