A tanulási nehézség akkor jelenhet meg, ha a gyermek élethelyzetében valamilyen nehezítő körülmény alakul ki. Ilyenkor a gyermek nem tud részt venni az iskolai tanulási folyamatban. Minél tovább tart a betegség, annál inkább elmarad az osztálytársaitól. A lemaradás eredményesen korrigálható, megszüntethető a többségi pedagógia eszközeivel (pl. korrepetálás). Ehhez azonban az szükséges, hogy a gyermek idejében segítséget és megértést kapjon. Ha a gyermek nem kapja meg ezt a segítséget, tartóssá válhat a gyenge tanulmányi eredmény. (Ali P., Szekeres Á. (2007): Inkluzív nevelés)

Ha a következő tüneteket tapasztalja a gyermekénél, akkor jelentkezzen komplex készség- és képességfejlesztő foglalkozásunkra:

  • teljesítményromlási-, olvasási-, számolási- és írászavarok;
  • értelmi képességek (figyelem, emlékezet, koncentráció, általános gondolkodási készség) gyengesége;
  • tanulási motiváció és tanulási technikák nehézségei.

A fejlesztés célja a tünetek kezelése is, de sokkal inkább a gyermek egészét figyelembe vevő fejlődési folyamat feltételeinek a biztosítása. Gyógypedagógiai eszközökkel az említett állapotokon sokat lehet fejleszteni, és meg lehet előzni a további lemaradást.

Alapvető célunk, tehát a gyermekek személyiségfejlődésének elérése olyan módon, hogy minél boldogabb, egészségesebb és erkölcsösebb emberekké váljanak. Ezen alapvető célok mellett arra is törekszünk, hogy a gyerekek képességei minél jobban kifejlődjenek, csökkenjenek a részképesség-zavarok. (dr. Eigner B., (2010): ELTE-PSZ Tanszék: Szakbemutatás-Összefoglaló)

További célként szerepel a gyerekek ismereteinek bővítése, illetve a szokványos iskolai előmenetel biztosítása. Segítségünk egyaránt jelenti a gyermek egyéni fejlesztését, de a tanulási környezet számára megfelelővé alakítását is. (Ali P., Szekeres Á. (2007): Inkluzív nevelés)

A fejlesztő foglalkozások célzottan segítenek a fennálló problémák megoldásban, ezek ugyanis az egyéni szükségleteknek megfelelően alakulnak. Kiemelten fontosnak tartjuk a szülőkkel való kapcsolattartást és tanácsokat adunk az otthoni, további gyakorlásra.

A foglalkozás gyakorisága: heti egy, vagy két alkalom (a vizsgálat eredményétől függően)

A foglalkozás időtartama:

egyéni: 45 perc/ alkalom + 10 perc szülői konzultáció;

kiscsoport (max. 3 fő): 50 perc/alkalom + 10 perc szülői konzultáció

Wekerlei Fejlesztő-műhely

A Wekerlei Fejlesztő-műhely már több mint 10 éve várja azokat a gyerekeket, akik mozgásukban, beszédfejlődésükben elmaradtak, vagy tanulási (dyslexia, dysgráfia, dyskalkúlia), magatartásbeli zavarral (figyelemzavar, hyperaktivitás, ADHD) küzdenek, esetleg kiemelkedő képességeik miatt tehetséggondozásban részesülnek.

Nálunk minden család megtalálja a számára leginkább testhezálló foglalkozást, legyen az korai fejlesztés, játék, terápia, iskola előkészítés, pszichés fejlesztés, vagy tehetséggondozás. Szakképzett és elhivatott szakembereink segítenek megteremteni gyermekének az optimális fejlődéshez szükséges feltételeket, hogy a mindenki által várt pozitív változás minél látványosabb lehessen.

Vizsgálatok

Ha bizonytalan abban, hogy gyermeke elég jól fejlődik-e, készséggel elvégezzük a szükséges vizsgálatokat és tanácsot adunk a továbbiakra vonatkozóan.

A vizsgálat előtt kitöltendő anamnézis lapok a következő oldalről tölthetők le:

Anamnézis lapok gyermek fejlődési felméréshez

Ossza meg másokkal is!