A tanulási nehézség akkor jelenhet meg, ha a gyermek élethelyzetében valamilyen nehezítő körülmény alakul ki. Ilyenkor a gyermek nem tud részt venni az iskolai tanulási folyamatban. Minél tovább tart a betegség, annál inkább elmarad az osztálytársaitól. A lemaradás eredményesen korrigálható, megszüntethető a többségi pedagógia eszközeivel (pl. korrepetálás). Ehhez azonban az szükséges, hogy a gyermek idejében segítséget és megértést kapjon. Ha a gyermek nem kapja meg ezt a segítséget, tartóssá válhat a gyenge tanulmányi eredmény. (Ali P., Szekeres Á. (2007): Inkluzív nevelés)
Ha a következő tüneteket tapasztalja a gyermekénél, akkor jelentkezzen komplex készség- és képességfejlesztő foglalkozásunkra:
- teljesítményromlási-, olvasási-, számolási- és írászavarok;
- értelmi képességek (figyelem, emlékezet, koncentráció, általános gondolkodási készség) gyengesége;
- tanulási motiváció és tanulási technikák nehézségei.
A fejlesztés célja a tünetek kezelése is, de sokkal inkább a gyermek egészét figyelembe vevő fejlődési folyamat feltételeinek a biztosítása. Gyógypedagógiai eszközökkel az említett állapotokon sokat lehet fejleszteni, és meg lehet előzni a további lemaradást.
Alapvető célunk, tehát a gyermekek személyiségfejlődésének elérése olyan módon, hogy minél boldogabb, egészségesebb és erkölcsösebb emberekké váljanak. Ezen alapvető célok mellett arra is törekszünk, hogy a gyerekek képességei minél jobban kifejlődjenek, csökkenjenek a részképesség-zavarok. (dr. Eigner B., (2010): ELTE-PSZ Tanszék: Szakbemutatás-Összefoglaló)
További célként szerepel a gyerekek ismereteinek bővítése, illetve a szokványos iskolai előmenetel biztosítása. Segítségünk egyaránt jelenti a gyermek egyéni fejlesztését, de a tanulási környezet számára megfelelővé alakítását is. (Ali P., Szekeres Á. (2007): Inkluzív nevelés)
A fejlesztő foglalkozások célzottan segítenek a fennálló problémák megoldásban, ezek ugyanis az egyéni szükségleteknek megfelelően alakulnak. Kiemelten fontosnak tartjuk a szülőkkel való kapcsolattartást és tanácsokat adunk az otthoni, további gyakorlásra.
A foglalkozás gyakorisága: heti egy, vagy két alkalom (a vizsgálat eredményétől függően)
A foglalkozás időtartama:
egyéni: 45 perc/ alkalom + 10 perc szülői konzultáció;
kiscsoport (max. 3 fő): 50 perc/alkalom + 10 perc szülői konzultáció